Producenci
Zastosowanie piłek w kształtowaniu sprawności fizycznej i poprawie zdrowia 0
Zastosowanie piłek w kształtowaniu sprawności fizycznej i poprawie zdrowia

Zastosowanie piłek w kształtowaniu sprawności fizycznej i poprawie zdrowia.

 

Piłki rehabilitacyjne znane są z tego, że mają bardzo szerokie zastosowanie w ćwiczeniach usprawniających. Są sposobem na wzmocnienie mięśni i zwiększenie zakresu ruchomości u osób po różnego rodzaju urazach oraz pomagają odzyskać sprawność po przebytych chorobach. Świetnie sprawdzają się także w rehabilitacji dzieci- od niemowląt po nastolatki, a także w metodach pracy z dziećmi wymagającymi specjalnej troski np. z MPD. Z piłkami ćwiczą osoby starsze na zajęciach ogólno-usprawniających, jak też przyszłe mamy w szkołach rodzenia. Ćwiczenia z piłkami rehabilitacyjnymi  są często wykonywane także w klubach fitness przez osoby sprawne, dbające o idealną sylwetkę. Na czym polega fenomen ćwiczeń z piłkami i dlaczego cieszą tak dużą popularnością?

 

Zalety ćwiczeń z piłkami gimnastycznymi (Swiss Ball).

 

Piłki (tzw. Swiss Ball) wykorzystywane w ćwiczeniach rehabilitacyjnych oraz w ćwiczeniach typu fitness czy pilates są wykonane z bardzo wytrzymałej gumy PCV. Dzięki temu piłki bez problemu utrzymują każdy ciężar osoby ćwiczącej. Na piłkach śmiało można siadać, leżeć, a nawet skakać, dlatego świetnie sprawdzają się w ćwiczeniach dla osób w każdym wieku, także dla dzieci. Dostępne są w rożnych rozmiarach. Jego dobór jest uzależniony od wzrostu osoby ćwiczącej, jak też rodzaju ćwiczeń, jakie chcemy na nich wykonywać.

 Do ćwiczeń mięśni nóg, lub mięśni odcinka lędźwiowego kręgosłupa stosuje się zazwyczaj  mniejsza piłkę o średnicy 25,45 i 55 cm.

 

 

 

 

 Do pracy nad całym kręgosłupem, nad mięśniami posturalnymi, oraz do wykonywania ćwiczeń równoważnych wykorzystywane są większe piłki o średnicy 55,65,75 i 85 cm.

 

 

 

 

 

Niepodważalna zaletą ćwiczeń z piłką jest to, że są one odpowiednie dla każdego, bez względu na wiek, czy poziom sprawności fizycznej. Intensywność ćwiczeń na piłce ustalamy sami, w ramach własnych możliwości. Ćwicząc, możemy pracować nad wzmocnieniem lub rozciągnięciem konkretnych partii mięśni w zależności od potrzeby. Wszystko zależy od rodzaju ćwiczeń, których rozmaitość jest na tyle duża, że każdy będzie w stanie znaleźć coś dla siebie.

Piłka podczas ćwiczeń może pełnić również funkcje odciążającą dla określonych partii mięśni, po to, aby dany ruch mogły przejąć te bardziej osłabione, wymagające wzmocnienia. Wykorzystujemy ją także do wspierania prawidłowej postawy ciała i umożliwienia zachowania równowagi mięśniowej. Ćwiczenia z piłką znacznie poprawiają także elastyczność ciała, zwiększają ruchomość stawów i usprawniają pracę mięśni. Wpływają także na poprawę krążenia, powodując lepsze działanie układu krwionośnego.

 Piłki są wykorzystywane również w terapii osób ze schorzeniami neurologicznymi, ponieważ pozwalają przywrócić utracone funkcje ruchowe lub usprawnić te, które uległy pogorszeniu. Wpływają na poprawę tzw. czucia głębokiego i poprawiają ogólną kondycję całego ciała.

Dodatkową zaletą ćwiczeń z piłką jest fakt, że odpowiednio poinstrułowani jesteśmy w stanie wykonywać je również w domu, w najbardziej odpowiednim dla nas czasie. Daje nam to możliwość dbania o swoją sprawność i zdrowie, bez korzystania z usług klubów fitness lub ciągłych wizyt w gabinetach rehabilitacyjnych.

 

W ostatnim czasie modne stało się też wykorzystywanie tego typu piłek w biurach, jako środka zastępującego krzesło, czy fotel. Ponieważ piłka jest miękka, dobrze dopasowuje się do ciała podczas siedzenia. Zmniejsza się w ten sposób ilość punktów nacisku, co znacznie wpływa na zmniejszenie dolegliwości bólowych związanych z długotrwałym przebywaniem w pozycji siedzącej. Dodatkowo siedzenie na piłce, poprzez ciągłe balansowanie ciała, wymusza na nas napięcie mięśni stabilizujących, zapobiegając w ten sposób przeciążeniom i wadom kręgosłupa.

 

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl