Producenci
Zrobić formę na wakacje, czyli realizujemy noworoczne postanowienia. CZ.2 0
Zrobić formę na wakacje, czyli realizujemy noworoczne postanowienia. CZ.2

Zrobić formę na wakacje, czyli realizujemy noworoczne postanowienia. CZ.2

 

Kiedy ćwiczenia nie są monotonne łatwiej nam znaleźć w sobie motywacje do ich wykonywania. Wielu z nas zapewne próbowało już różnego rodzaju aktywności fizycznej, jednak czując, że „to nie jest to”- łatwo z niej rezygnowało.  Na szczęście zainteresowanie aktywnością i zdrowym stylem życia jest dziś tak duże, że producenci stale prześcigają się w zaskakiwaniu  nas coraz to nowszymi formami ćwiczeń, proponując ciekawe przyrządy do ich wykonywania.

 

Coraz szczuplejsi z Bosu.

 

Bosu jest nową alternatywą dla ćwiczeń nad szczupłą sylwetką. Stanowi połączenie ćwiczeń na tzw. poduszce sensorycznej, która doskonale wzmacnia i kształtuje mięsnie nóg i tułowia, z ćwiczeniami na gumach, które wzmacniają nasze plecy, barki i ramiona. Takie jednoczesne wykonywanie tych ćwiczeń - poza treningiem dla naszych mięśni - charakteryzuje się też dużą dynamiką ruchu, co wzmaga efekt spalania tłuszczu i pozwala na szybsze efekty w odchudzaniu. Dodatkowo ćwiczymy przy tym mięśnie głębokie, popularnie nazywane mięśniami środka. Odpowiadają one za stabilizację tułowia przy jednoczesnym wykonywaniu ruchów rąk i nóg.

 

Ćwiczenia z Bosu są bardzo ciekawą formą aktywności. Oprócz kompleksowego treningu wzmacniającego dla ciała, kształtują naszą wytrzymałość w znaczny sposób poprawiając kondycję, a przy tym gwarantują świetną zabawę. Wykorzystując przyrząd jako „step” możemy skakać na nim jak na trampolinie, ćwicząc tym samym tzw. mięśnie równoważne, czyli takie, które odpowiadają za utrzymanie równowagi i prawidłowej sylwetki na nierównym podłożu.

 

 

Automasaż mięśni przy pomocy rollera.

 

Roller to piankowy wałek służący do wykonywania samodzielnego masażu (automasażu), który w efekcie  przyspiesza procesy naprawcze mięśni po treningu. Tego typu masaż ma za zadanie poprawę elastyczności i kurczliwości mięśni oraz ich rozluźnienie. Wykonywany przed treningiem pozwala przygotować mięśnie do wysiłku, a po treningu - zmniejsza ryzyko powstawania zakwasów. Regularnie stosowany roller pozwala zachować podatność mięśni do wysiłku, tj. utrzymuje ich odpowiednią elastyczność i umiejętność szybkiej samoregeneracji. Masaż rollerem pomaga rozbić zgrubienia powstałe w tkance łącznej podczas intensywnych ćwiczeń, wzmaga produkcję kolagenu, który ma istotne znaczenie w procesach odbudowy mięśni, i zabezpiecza je przed kolejnymi kontuzjami.

Na intensywność masażu rollerem, poza siłą docisku, ma wpływ także jego budowa. Wyróżniamy następujące  rodzaje rollerów:

  • gładkie, które mają działanie bardziej powierzchowne i  służą do delikatniejszego  masażu
  • z wypustkami ergonomicznymi, dzięki którym masaż jest bardziej odczuwalny, gdyż oddziałuje na tkanki głębiej położone

Masaż rollerem cieszy się duża popularnością ze względu na możliwość samodzielnego wykonania go w najbardziej odpowiednim dla nas czasie i warunkach, oraz na szybkie efekty działania. Jest stosowany na zajęciach typu fitness, CrossFit, w masażu relaksacyjnym,  w ćwiczeniach pilates,  jodze, a  także w rehabilitacji.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl